tisdag 8 november 2011

Inte en lekstuga














Damer och herrar, skåda min senaste uppfinning! En isolerad kompost med växthus on-top. Värmen ligger runt 35 grader därinne och tanken är att odla potatis i krukor ovanpå det ruttnande köksavfallet och få färskpotatis i februari. Som synes är komposten byggd av 100% hittat/stulet/recyclat matrial. Det tog mig och sonen en hel förmiddag att få ihop skönheten, ändå fick vi bassning då vi inte sökt bygglov hos bygglovsnämnden där Liza tydligen har veto. Den får stå kvar över vintern och funkar det bra ska jag bygga något mer estetiskt tilltalande med samma funktion.











4 cm frigolit i väggarna. Love kollar så att mixen av kväve och fosfor är den optimala. Tyvärr fick man inte leka inuti "huset" när det var klart.

3 kommentarer:

  1. Tycker att det absolut snart vore dags att döpa om bloggen till något i stil med "Mitt hem och min träädgård", eller "ljuva minnen från fornstora dagar" :-)

    SvaraRadera
  2. Snart åker du med huvet före ner i komposten, Herr Grevling!
    /Filip

    SvaraRadera
  3. Jag åker hellre ner i gödselbrunnen, dränga

    SvaraRadera